.RU

План-конспект урока тема : «How Christopher Columbus’s Voyages changed the world» в 7 классе по учебно методическому комплексу Н. В верещагина. Цели урока


Учитель: Лесто Евгения Александровна, учитель английского языка муниципального общеобразовательного учреждения «Селенгинская гимназия» Кабанского района.

Место проведения урока: МОУ «Селенгинская СОШ №2»

Класс: 7 «б»

Предмет: английский язык


ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА


Тема :

«How Christopher Columbus’s Voyages changed the world»

в 7 классе по учебно – методическому комплексу Н.В Верещагина.


Цели урока:

Образовательная: знакомство с первооткрывателем Америки Христофором Колумбом

Развивающая: развитие у учащихся внимания, воображения, мышления

Воспитательная:- воспитание чувства сопричастности к мировой истории, воспитание уважения к чужому труду и творчеству.

Практическая:- совершенствование речевых навыков говорения.


Задачи урока:- 1.обучать учащихся говорению до уровня сверхфразового единства;

2.способствовать развитию способности у учащихся к распределению внимания, к непроизвольному запоминанию, различению языковых структур.

3. обучать учащихся правильно оценивать и воспринимать открытия в мировой истории, уважать достижения чужого труда и творчества.


^ Ход урока.


I этап. Мотивирующее начало урока.

а) Актуализация знаний.

T: Hi, everybody! Glad to see you! Let’s start our lesson. Every person has got his own interests. So, would you like to speak about my interests? You can ask me questions about what I’m interested in. To help you, I brought some things. They show my interests. (Диск, англо-русский словарь, книга, глобус)

Can you ask me questions about my interests? These things can help you to guess. Ask me question what I’m interested in.

P1, P2, P3: What are you interested in? Are you interested in (music, computer, English, reading, traveling)?

б) Речевая подготовка

T: People’s interests speak about their characters. I’d like to know about your interests. Can you say to me what you are interested in?

P1, P2, P3: I’m interested in…

в) Целеполагние

T: Very good! You spoke about important things in your life. These are your interests. Look at the Globe, please, pupils. What is this?

^ P1: Columbus’ voyage

T: Yes this is Columbus Voyage to America. (На глобусе показан маршрут путешествия Колумба в Америку). (Слайд №1)

What was Columbus interested in?

P1, P2, P3: He was interested in traveling, sailings, voyagers.

T: Yes Columbus was interested in traveling. He was a great traveler and discoverer. At today’s lesson we’ll continue to speak about Christopher Columbus Voyages to America. OK, the topic of our lesson today is «How Christopher Columbus’s Voyages changed the world». (cлайд №2)


^ II Основной этап.


а) Фонетическая зарядка: Let’s remember the poem about this great man. Will you, please, open your textbooks on p. 317 Ex. 11. Let’s Work with the tape the tape-recorder. Listen to the poem and repeat it after the recorder.

Let’s Remember Columbus

In fourteen hundred and ninety-two

Columbus sailed the ocean blue..

Let’s sing together this old song

About the voyage that took him long,

About the sailors, those strong brave men

Let’s sing and remember them all again.


T: At today’s lesson you we’ll work in 3 groups. During the lesson you will get tokens for the right and good answers, at the end of the lesson we shall count them and decide whose team the best and the most active at the lesson is.


Let’s have a short quiz about Christopher Columbus.

  1. What is Christopher Columbus?- A great sailor….

  2. Where was he born? - He was born in Italy.

  3. Where did he live? - He lived in Spain.

  4. What for did the Queen & the King of Spain give him money? - To go to India.

  5. What did he discover? - America.

  6. What was the name of the ship? - The « Mayflower».

  7. How many persons were on the ship? - There were 78 men & 28 women on the «Mayflower».

  8. What was interesting in this voyage?

  9. How many ships were there? - 17.

  10. How many voyages did Columbus make?- 4

  11. How did he name the new place he discovered? - The New World.

  12. What country became interested in the New World? – England


б) Семантизация нового материала

T: Сегодня, ребята мы с вами познакомимся с новым временем Present Perfect Tense- настоящее совершенное время, в русском языке такого времени нет. Наша задача сегодня понять, как это время образуется, и вывести алгоритм образования времени или образовать формулу. В английском языке также как и в математике, физике, химии есть свои формулы, по которым легко определять то или иное время.

Давайте, сравним два предложения (слайд №3)

Christopher Columbus discovered America in 1492. - Past Simple

White Americans have lived in America since 1492. - Pr. Perfect.


White Americans have lived in America since 1492. - Pr. Perfect.

People have known about America for 5 centuries. (слайд №4)


T: Try to discuss in groups how we’ll make Pr. Perfect Tense. Try to create a formula, algorithm.

Ребята, в каждой группе обсудите, по какому алгоритму мы будем строить Pr. Perfect Tense, если в английском языке смысловой глагол (который несёт смысл или значение, который переводится) условно обозначается символом V-verb.

У вас на столе карточки, которые помогут вам составить формулу.

Let’s check up your works. (слайд №5)

Now let’s make up your own sentences in Present Perfect tense. Look at this slide. Here you can see what things & fruits & vegetables Christopher Columbus & his team brought to the New World & to Europe. You may use the words in the table. (слайд № 6)




White people

Indians


People in America


Americans


Europeans



has

have



eaten

used

grown



tomatoes

corn

bananas

chickens

sheep

potatoes

pepper

tulips

oranges

cherry

pumpkin

reddish



Since


for




Columbus discovered America


5 centuries


1492


Columbus discovered the new World




в) Создание и защита минипроекта.

T: Let’s continue to speak about the Columbus Voyages. You are site-makers; you should make a site about traveling and for those who like to travel. The first page is devoted to a great traveler & voyage - lover Christopher Columbus. You are to make a page about Columbus.


^ T: Your projects showed how Columbus’s voyages changed the whole world, its culture, geography & traditions. (слайд №7)


III. Итоги урока.

а) Рефлексия. Let’s count your tokens. Who is the best? Let’s applaud this team.

Every student at today’s lesson has done his best & knew a lot of new things. To thank you for the lesson & your hard work I want to give you this small presents.

I’d you to speak about your emotions &fillings during the lesson. These cards will help you.


^ What emotions do you feel at today’s lesson?

Will you please mark (+) your feelings after the lesson & pass it to the teacher


^ Positive emotions




Negative feelings




satisfaction

удовлетворение

unsatisfaction

неудовлетворённость

happiness

счастье

irritation

раздражение

success

успех

boring

скука

admiration

восхищение

sadness

печаль

proud

гордость

anxiety

стеснение

surprise

удивление

fear

страх


б)Home work. Write an essay about Columbus voyages to the New World.

Write as many sentences in present perfect as you can.

It’s up to your choice.

olyutorskij-rajon-yu-ya-yakel-pochetnij-advokat-moskovskoj-oblastnoj-kollegii-advokatov.html
om-hristos-om-chto-bi-ni-govorili-veroyatno-nikto-v-sovremennom-mire-ne-imeet-bolshego-prava-rasprostranyat-autentichnie.html
omannewsgovom-28062011-kazakhstans-prime-minister-receives-bin-alawi.html
omar-hajyam.html
omashnee-zadanie-dlya-6-h-klassov-na-vremya-otmeni-zanyatij-s-02-11-02-6-a.html
omeropriyatiyah-napravlennih.html
  • uchenik.bystrickaya.ru/galikarnasskij-mavzolej-2.html
  • control.bystrickaya.ru/elektrlk-dspen-ali-abatti-brneshe-millimetrge-dejn-kshrmeler-alu.html
  • tests.bystrickaya.ru/lyudi-kak-bogi-ot-sokrata-do-aleksandra-metodicheskie-materiali-gajbaryan-o-e-rostovskij-gu-307-istoriya-zarubezhnoj.html
  • nauka.bystrickaya.ru/uchebno-metodicheskoe-posobie-moskva-izdatelstvo-rossijskogo-universiteta-druzhbi-narodov-2005-stranica-2.html
  • tasks.bystrickaya.ru/2-j-klass-programmi-otdelnih-uchebnih-predmetov-kursov-programmi-otdelnih-uchebnih-predmetov-kursov-sistema.html
  • desk.bystrickaya.ru/planirovanie-urok-obshaya-harakteristika-elementov-halkogenov-kislorod-urok-sernaya-kislota-i-ee-svojstva.html
  • holiday.bystrickaya.ru/obshie-uchebnie-umeniya-naviki-i-sposobi-deyatelnosti-prikaz-minobrazovaniya-rf-ot-5-marta-2004g-n1089.html
  • knigi.bystrickaya.ru/rukovodstvo-nato-po-katalogizacii-stranica-8.html
  • composition.bystrickaya.ru/opredelenie-plotnosti-petrofizika.html
  • uchebnik.bystrickaya.ru/uchebnik-na-moj-vzglyad-yavlyaetsya-luchshim-iz-teh-kotorih-mne-prihodilos-stranica-40.html
  • kanikulyi.bystrickaya.ru/vtoro-zaklyuchenie-dornah-7-fevruari-1921-g-sled-lekciya-na-leopold-van-der-pals.html
  • kontrolnaya.bystrickaya.ru/rabochaya-uchebnaya-programma-po-discipline-upravlenie-konfliktami-dlya-specialnosti-080505-65-upravlenie-personalom-po-ciklu-sd-ds-03-disciplini-specializacii-ochnaya-forma-obucheniya.html
  • shkola.bystrickaya.ru/o-edinstve-mira-i-celostnosti-chelovechestva-to-chto-sdelalo-cheloveka-chelovekom.html
  • paragraf.bystrickaya.ru/zadachi-na-pervom-etape-eksperimenta.html
  • uchebnik.bystrickaya.ru/voennaya-literatura-stranica-4.html
  • credit.bystrickaya.ru/petrofizika.html
  • universitet.bystrickaya.ru/torgovie-ogranicheniya-i-ih-posledstviya-dlya-mirovoj-torgovli.html
  • tetrad.bystrickaya.ru/uchebno-metodicheskij-kompleks-uchebnoj-disciplini-sovremennij-rinok-truda-i-zanyatost-naseleniya-dlya-specialnosti-040400-62-socialnaya-rabota-celi-i-zadachi-disciplini.html
  • nauka.bystrickaya.ru/vi-primernie-voprosi-dlya-podgotovki-k-zachetu-programma-disciplini-rossijskoe-maloe-predprinimatelstvo-dlya-specialnosti.html
  • znaniya.bystrickaya.ru/rasshifrovka-nauka-v-celom-informacionnie-tehnologii-004informacionnie-tehnologii.html
  • college.bystrickaya.ru/23-kuda-i-kak-rulit-elita-pravo-i-pravovoj-nigilizm.html
  • uchenik.bystrickaya.ru/marijskie-svyashennie-roshi-kak-obekt-istoriko-kulturnogo-naslediya.html
  • thesis.bystrickaya.ru/proekt-sozdaniya-sistemi-avtomatizirovannogo-uchyota-polzovatelskih-zayavok-po-funkcionirovaniyu-fakultetskoj-kompyuternoj-seti.html
  • crib.bystrickaya.ru/kak-snimat-kino-v-domashnih-usloviyah-mariya-melnikova.html
  • desk.bystrickaya.ru/plan-lekcij-pediatricheskogo-fakulteta-na-vesennij-semestr-2010-2011-uchebnogo-goda.html
  • education.bystrickaya.ru/3-absolyutnij-muzhchina-i-absolyutnaya-zhenshina-strelcovag-sudba-lyubvi-segodnya-voprosi-dlya-samostoyatelnogo-izucheniya.html
  • essay.bystrickaya.ru/chast-iiikak-prosit-kogo-prosit-i-chto-prosit-the-aladdin-factor-by-jack-canfield-and-mark-victor-hansen-n.html
  • credit.bystrickaya.ru/plan-meropriyatij-gou-sosh-1297-v-ramkah-mesyachnika-fizkulturi-i-sporta-obrazovanie-i-zdorove.html
  • lecture.bystrickaya.ru/4-ris-1-karta-strategicheskih-celej-pf-gu-vshe-koncepciya-razvitiya-permskogo-filiala-gosudarstvennogo-universiteta.html
  • education.bystrickaya.ru/2-neskolko-slov-ob-astralnoj-terminologii-astralnij-plan-distancionnoe-videnie-zrenie-soznanie-spontannoe.html
  • composition.bystrickaya.ru/plan-meropriyatij-dlya-provedeniya-nedeli-detskoj-knigi-26-30-marta-2012-goda.html
  • pisat.bystrickaya.ru/tehnicheskoe-zadanie-na-vipolnenie-rabot-po-kompleksnomu-remontu-v-mdou-38-zorenka-naimenovanie-obekta-stranica-6.html
  • kanikulyi.bystrickaya.ru/zh-a-zajonchkovskaya-migraciya-kak-faktor-ekonomicheskogo-razvitiya.html
  • pisat.bystrickaya.ru/tablica-2-5-izpuskasho-ustrojstvo-17-lokalna-aspiraciya-nad-presi-i-glazurni-linii.html
  • doklad.bystrickaya.ru/v-chem-sostoit-naznachenie-ekspertnih-sistem-chto-takoe-informacionnaya-tehnologiya.html
  • © bystrickaya.ru
    Мобильный рефератник - для мобильных людей.